۱۵ آبان ۱۳۸۷، ۱۸:۰۸

مجید نظافت:

الگوهای شعر رضوی از ذهن خلاق جوانان نشات می گیرند

الگوهای شعر رضوی از ذهن خلاق جوانان نشات می گیرند

مشهد - خبرگزاری مهر: شاعر برجسته ملی گفت: جشنواره شعر رضوی با فراهم کردن زمینه حضور جوانان در این عرصه فرصت نشات گرفتن الگوهایی نو از ذهن خلاق جوانان را ایجاد نموده است.

مجید نظافت در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد با تاکید بر الگوسازی توسط افکار و ایده های جوان در زمینه  شعر رضوی افزود: جلوه های شخصیتی امام رضا(ع) بزرگترین سرمشق برای تعریف الگو در حوزه ادبیات مذهبی محسوب می شوند.

وی یکی از ویژگی های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) را ایجاد تنوع در موضوع و قالب های شعر رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته اغلب شعرا مضامینی چون میلادیه و مرثیه را در قالب های شعری نظیر قصیده و غزل می گنجاندند و به عنوان شعر رضوی معرفی می کردند.

وی ادامه داد: اما امروز این جشنواره شرایطی را فراهم کرده تا اشعار مختلفی در زمینه های حسب حال، اعتراض، درد دل، سفرنامه، دعا و نیایش و در قالب های جدیدی چون شعر نو، سپید، قطعه، مثنوی، رباعی، دوبیتی و چاره پاره سروده شوند.

نظافت با تاکید بر افزایش سطح سواد شاعران، مداحان و مجریان نواهای مذهبی تصریح کرد: این افزایش با توجه به ابعاد شخصیتی و سیره حضرت رضا(ع) از اهمیت والایی برخوردار بوده چرا که ابعاد پنهان زیادی از این وجود پر برکت تاکنون ناگفته مانده است.

وی یاد آور شد: روایات بی پایه و اساس و خرافات جایی در شعر و فرهنگ رضوی ندارند.

نظافت خاطر نشان کرد: سطحی نگری، ساده اندیشی و بی سوادی مهمترین آسیب هایی است که شعر آیینی، مذهبی و رضوی را تهدید می کنند.

کد خبر 776889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha